Följdfrågan blir…

Helt sant och rätt om kunskapen! Underbart nuförtiden att så många delar med sig av det de kan, många tar på sig rollen som borde vara min- lärarens. Inte för att det gör mig något, varsågod!

MEN vad blir då lärarens uppgift?

Jag tror att det är många som har väldigt svårt att hitta sin nya roll.

Jag tror inte att detta är något men på lärarutbildningen snappat och börjat omdefiniera.

Jag tror inte heller på att lämna de traditionella redan yrkesverksamma lärarna i sticket men vem ska hjälpa dem att hitta sin roll?

De som inte vill, de som verkligen vill behålla greppet om den enda sanna kunskapen. De som håller hårt i sina faktaböcker och räknar och plastar in.

Vad blir det av dem?

Och hur går det för deras elever…

Leave a Reply

